Introforløb

Kom i gang med havkajak

Introforløb for nybegyndere

Formålet med introforløbet er, at du lærer basale ro- og redningsteknikker. Du starter med at lære at komme i kajakken fra bassinkanten og fra vandet. Hvis du har behov for at blive fortrolig med at have hovedet under vand, starter vi dér.

Forårets første introforløb starter i god tid i svømmehallen, som er det bedste sted at lære redningsteknikker.

• Udover det rent kajaktekniske skal du vise, at du kan svømme 600 meter.
  • Du skal komme minimum tre gange i svømmehallen.
  • Du skal være medlem af klubben for at deltage.

Start: fredag d. 23. feb, d. 1. marts eller d. 8. marts – tilmelding er nødvendig (ring til formanden på 24268353)
Sidste fredag i svømmehallen er d. 26. april.
Tid: fredage 19.30-21
Sted: Grenaa Svømmehal

Det videre forløb foregår  udendørs et antal onsdage i maj/juni måned. Her er fokus primært på roteknik. En gang i juni repeteres redningsteknikkerne.
Tid: onsdage 17.30-21.30
Sted: udgangspunktet er Gasværksvej 2

Der kommer muligvis et yderligere introforløb med start i juni eller september. Det annonceres her og på Facebook og Instagram.

Hvad har man på i en havkajak?