Sikkerhedsbestemmelser

Sikkerhedsbestemmelser i Grenaa Kajakklub
Alt kan ske på vandet

Basal teknik er sund fornuft

For at blive medlem af Grenaa Kajakklub, skal du acceptere vores sikkerhedsbestemmelser:

• Du skal kunne svømme
  • Nybegyndere skal deltage i svømmehallen i vintersæsonen og lære makkerredning og selvredning med pagajflyder, samt demonstrere at de kan svømme 600 meter i svømmehallen eller 200 meter i havet.
  • Øvede forventes at deltage i redningsøvelser på klubaftener for at genopfriske teknikkerne.
  • Øvede forventes at vedligeholde deres svømmefærdigheder (600 meter i svømmehallen eller 200 meter i havet)

Som nybegynder kan du deltage i onsdags-klubaftener.

Når du behersker redninger og din roteknik gør det muligt for dig at følge med på tirsdags-klubaftener, så er du velkommen om tirsdagen også.

Beherskelse af makker- og selvredning og fornuftig roteknik er også forudsætningerne for at blive friroet, d.v.s. at kunne få nøgle til klubhuset og tage ud på egen hånd.

Når du er friroet, må du også tage mindre øvede med ud at ro.